Botezul Domnului

33

„Fiul mărturisit de Tatăl Se dezvăluie ca fiind “strălucirea slavei Tatălui, deoarece ființa și lucrarea Dumnezeului Treimic sunt comune. Pentru a se arăta Dumnezeirea Cuvântului, în Epistola către Evrei a Sfântului Apostol Pavel se folosesc următoarele cuvinte: “Care fiind – strălucirea slavei și chipul ființei Lui” [În Biblia grecească: “El este strălucirea slavei sfinte și chipul desăvârșit al sfântului ipostas“] (Evrei 1, 3).

Cuvântul strălucire desemnează lumina, adică razele care provin dintr-un corp luminos. Atunci când corpul este zidit, strălucirea lui este zidita, dar când este vorba despre slava nezidită, strălucirea acesteia este nezidită. Desigur, dacă spunem că Fiul este strălucirea Tatălui, prin aceasta nu se înțelege că El este energia Părintelui Sau, deoarece Cuvântul este o Persoană separată, iar această Persoană este Dumnezeu, de o ființă cu Tatăl, și prin urmare, Tatăl și Fiul au aceeași energie, lucru care este valabil și în legătura cu Duhul Sfânt. În Sfânta Treime exista fire, energie și Persoane. Persoanele sunt trei, având în comun ființa (firea) și lucrarea (energia).”

Întreg articolul la:

http://www.cuvantul-ortodox.ro/botezul-domnului-boboteaza-predica-si-talcuire-a-mitropolitului-hierotheos-vlachos/

….

Schiță după icoana Sf. Cuv. Andrei Rubliov – Pix, coală A4

Reclame

Lasă un răspuns

Te rog autentifică-te folosind una dintre aceste metode pentru a publica un comentariu:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s